Lista wymogów do poprawnego organizowania imprez w Hufcu: A. Miesiąc przed imprezą:
Spisany plan imprezy wraz z kluczowymi datami.
Spisane cele imprezy.
Spisane zamierzenia imprezy.
Ustalony Komendant/Komendantka imprezy – dane kontaktowe.
Potwierdzenie pisemne („Potwierdzam”) od Komendanta imprezy.
Zatwierdzenie kosztorysu imprezy (T/N).
Potwierdzone dane adresowe miejsca imprezy (otrzymana zgoda pisemna szkoły / potwierdzenie wynajęcia sali, itp.).
Post na grupie instruktorskiej o imprezie hufca (data i godzina startu i końca imprezy, miejsce, koszt, informacje ogólne i dodatkowe wymagania).
B. Po imprezie:
Ewaluacja imprezy.
Informacja zwrotna do Organizatora o Ewaluacji jego imprezy.
Post na FB Hufca (nie na grupę instruktorską) po imprezie (podsumowanie).
W razie problemów lub potrzeby wsparcia zespół Programowy Hufca służy pomocą.
Zespół będzie pilnował imprez Hufcowych, czyli:
Organizowanych przez Komendę Hufca.
Organizowanych przez Zespół Programowy jako odpowiedź na potrzeby środowiska.
Organizowanych przez jakikolwiek zespół lub jednostkę, instruktora lub probanta, który samodzielnie wyjdzie z chęcią organizowania imprezy dla całości środowiska hufca prosząc o wsparcie Komendę Hufca lub Zespół Programowy.
Imprezy pod opieką Zespołu programowego wymagały spełnienia listy wymogów do poprawnego organizowania imprez w Hufcu opisanych wyżej.
W podstawowy (stały) zakres imprez Hufcowych wchodzą:
Start Hufca – cykliczna coroczna.
Zakończenie roku Hufca – cykliczna coroczna.
Zlot Hufca – planowana cykliczna raz na 2 lata.
Wszystkie dodatkowe planowane imprezy poza podstawowymi będą omawiane na zakończeniu i rozpoczęciu roku Harcerskiego (według kalendarza szkolnego), celem dopisania ich do kalendarza Hufca. Imprezy i wydarzania nie mieszczące się w opisanym zakresie będą usunięte z kalendarza imprez Hufcowych.